Marketinška sporočila in Finančni arhetipi

Jun 21, 2020 | Finančna pismenost

Ni ga verjetno junaka, ki ne bi kdaj “nasedel” reklami in kupil produkt ali storitev, ki je bila vse prej kot to, kar je v tej reklami bilo obljubljeno.Tudi sama sem že in sigurno še bom. Včasih so to bili produkti, danes mi še vedno kdaj uspe kupiti spletno storitev, ki je zgolj krasno opisana in lepo predstavljena.Nekoč sem zelo verjela marketinškim reklamnim sporočilom. In nekoč je tudi veljalo, če je npr. reklama po televiziji, potem bo to že dober produkt. Pri sebi se najbolj spomnim jogurtov. Ob gledanju reklame so bili vsi slastni.

2.999 SIT

Pred leti mi je pod roke prišla knjiga z naslovom 2.999 SIT, ki opisuje marketinške strategije. Od trenutka, ko sem knjigo prebrala, reklame dojemam  iz povsem drugačnega zornega kota.

Vsak od nas, ki deluje v poslovnem svetu, se slej ko prej sreča tudi s pojmom marketinga. Sama nisem niti poznavalka, kaj šele strokovnjakinja za marketing oglaševanje. In danes oziroma v tem članku ne bomo razpredali o marketingu na takšen način.  Ker opisujem Finančne arhetipe, bi se lotila marketinga iz tega zornega kota. 

Finančni arhetipi so eno izmed orodij, ki nam lahko pokažejo kakšni smo v odnosu do poslovnega sveta in kakšne vrednote so nam pomembne. Kljub temu, da predstavljajo različne navade in vzorce po katerih delujemo, ni boljših ali slabših arhetipov. Mislim, da  so energije vseh teh 8 finančnih arhetipov potrebne, da je naše življenje živo.

So pa senčni in sončni aspekti arhetipov. To pomeni, da lahko določeno lastnost zlorabljamo, lahko pa jo obrnemo v dobro in kvalitetno lastnost, ki temelji na človeških vrednotah, ki upoštevajo našo raznolikost. Kadar na svet preveč gledamo iz svojega zornega kota (umskega, čustvenega ali duhovnega), hitro lahko začnemo soditi in si misliti, da so naše sposobnosti boljše, kot sposobnosti koga drugega.  Hitro si namreč lahko mislimo, da je naše znanje ali morda glas, ki ga širimo v tem svetu boljši, kot znanje in glas nekoga drugega.  In to še posebaj pride do izraza pri marketinških aktivnostih. Kaj je tisto, kar nas motivira, da delamo posel in reklamo?  Iz vidika Finančnih arhetipov smo lahko povsem skromni ali pa želimo posegati po prepoznavnosti in dobičku.

Pred kratkim sem v facebook live predstavljala finančne arhetipe in med njimi je bila predstavljena tudi Zvezda.  S pomočjo tega arhetipa bomo danes pogledali zakaj se ljudje tako različno lotimo marketinga in zakaj tako različno odreagiramo na marketinška sporočila.

Naj na kratko povzamem lastnosti  Zvezde.  Zvezda ima odličen občutek za stil in nasploh odgovornost do izgleda. In to je lahko dom, pisarna in seveda tudi marketinška sporočila.

Zvezda se bo marketinga lotila na zvezdniški način. Vse bo izgledalo zelo lepo, okusno in stavki bodo na mestu. To se vsekakor zelo dobrodošle lastnost marketinga.  Pri Zvezdi je najbolj v ospredju vidnost in prepoznavnost.  Zvezda naravnost obužuje, da jo drugi obožujejo in je da je lahko najboljša.Zvezda lahko vsebino ustvari na način, da posluša koga drugega, doda kakšen svoj stavek ali drugo barvo in gre v akcijo.  Avtentičnost vsebine običajno ni na prvem mestu.

Za primerjavo bomo uporabili Finančni arhetip Podjetnika. Ta   deluje na način, da želi nekaj doprinesti v svet, še posebaj v smislu izboljšanja kvalitete življenja. Njegova marketinška sporočila bodo precej bolj avtentična, sporočala bodo dejansko vsebino produkta ali storitve. Lahko rečemo, da bodo enostavno prišla iz vedenja zakaj delajo, to kar delajo.

Zvezda lahko odlično poskrbi za vidnost, Podjetnik je odličen v avtentičnih marketinških sporočilih.

Odlična kombinacija je morda lahko, da tisti, ki prepozna v sebi energijo Podjetnika sestavi sporočilo za produkt ali storitev, saj se s tem delom lahko poveže. Zvezda pa potem poskrbi za širjenje sporočila, vidnost in prepoznavnost. Pri obeh arhetipih pa je zelo pomembno ali sta v svoji senčni ali sončni verziji.

Poznam primer, ko so na podlagi osebne izkušnje izdelali odličen produkt. Po mojem mnenju imajo v sebi precej prisotnega Finančnega arhetipa Podjetnika. Še posebaj v tistem delu, da z svojim znanjem želijo pomagati drugim in ob tem ne potrebujejo priznanja in potrditve. Da, vlagali so denar v marketing, poskrbeli za svojo vidnost  in ob tem bili uspešni. Niso razmišljali kako bodo slavni in prepoznavni, so pa želeli, da njihov produkt in dobrinos produkta doseže čimveč ljudi. Bili so zelo pristni in uživali ob vsaki prodaji produkta.

Če bi enak primer delala Zvezda, bi si v mislih slikala slike, kako bo nekoč ob uspešnem produktu stala na velikih odrih in ga predstavljala. Podjetnik  bo razmišljal kaj je naslednje, kar lahko dobrinese temu svetu. Vidite razliko?

Včasih v poslovnem svetu potrebujemo Zvezdo, včasih Podjetnika. Marketinška sporočila slišimo in beremo odvisno od tega kateri Finančni arhetip prevladuje pri nas.  Zato nas določena odbijajo in določena privlačijo.  In oboje potrebujemo. Saj živimo v svetu polarnosti in različnosti.  In to, da mi svet dojemamo skozi oči Podjetnika, ne pomeni, da bomo Zvezdo obsojali in obratno. Vsakemu pustimo, da si utira svojo pot na način kot njemu najbolj ustreza.  Ne glede na glas, ki ga želi širiti v svetu in marketing, ki ga uporabi.  Je pa dejstvo, da marketing pogosto targetira čustva drugih ljudi. Ciljno je usmerjen v naše šibkosti, pomanjklivosti ali ranljivosti.  Na nas pa je, s katerim arhetipom se bomo na reklamo odzvali.